Vujity Tvrtko

Az 1991. április-május környékén tetőző jugoszláv konfliktus, a kezdődő polgárháború tolmácsként érte el. Éppen az MTV Híradó stábja mellett dolgozott, mikor a tankok blokádja alá került. Mivel a stáb többi tagja nem tudott bejutni a háborús övezetbe, és ő Budapestre nem tudott hazamenni, így tudósítani kezdett. Mindenki azt hitte, újságíró. Jelentései egyedülállóak voltak, és mindenhol olyan szenzációt keltettek, hogy ez meghozta kedvét az újságíráshoz.

1996-ban felvételt nyert a Miami Egyetem újságírói szakára, amit sikeresen elvégzett. Állítása szerint az ott szerzett tapasztalatait kamatoztatta itthon.

1997-ben az akkor induló TV2 nyitó videóját már ő készítette el, s így a kereskedelmi csatorna első szerződtetett és azóta is egyik legnépszerűbb riportere lett. Itt készítette el legendás és roppant népszerű riportfilmjeit, melyek nem ritkán sokkoló erejűek voltak. Beható tanulmányt írt például a pörbölyi tragédiáról is. Részt vett a világ utolsó II. világháborús hadifoglyának felkutatásában és hazakísérésében Itthon két hónapon keresztül pszichológusi megbízatással kutatóként vett részt Toma András személyazonosságának megállapításában. Különböző trükkökkel bejutott Észak-Koreába, Türkménbasy birodalmába, Csecsenföldre, Csernobilba, de forgatott Ruandában és a kambodzsai gyilkos mezőkön is. Bár ezek a filmek elmondása szerint is körülbelül 10%-át teszik ki eddigi életművének, a köztudat mégis „a veszélyes utazó-újságíróként” ismeri.

2003 és 2007 között az Európai Unió antidiszkriminációs kampányának hivatalos magyarországi nagykövete.

Legemlékezetesebb munkáit több kötetben kiadták.

DÍJAK:

Joseph Pulitzer-emlékdíj, (1992)
Hemingway-díj,
TV2 Nívódíj,
Magyar Köztársaság Honvédelmi Érdemkereszt első tagozata,
Pethő Tibor-emlékérem, (1998)
Szegő Tamás-díj,
Magyar Vöröskereszt Médianagydíja
Széchenyi Ödön Díj
Magyar Szóvivők Szövetségének Sajtónagydíja, 2012

 

 

Légy szociális és oszdd meg weboldalunkat!
This entry was posted in Műsorvezetők házigazdák and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Comments are closed.